Co je platební brána COMGATE
Platební brána je řešení, které umožňuje obchodníkům akceptovat online platby v e-shopu, konkrétně platby kartou, bankovním převodem, odloženou platbou nebo nákup na splátky.
Platební metody
Platby kartou - přijímáme platební karty VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club, Apple Pay.
Bankovní převody - na platební bráně poskytujeme tlačítka všech významných bank v Česku, na Slovensku a v Polsku, celkem kolem 50 bankovních domů.
Odložená platba - zákazník e-shopu má možnost nakoupit ihned, zaplatit později. Odložení platby až o 30 dnů je bezúročné. E-shop získá prostředky ihned po nákupu.
Apple Pay - na platební bráně je možné zaplatit pomocí Apple Pay. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Časté otázky
Jaké typy karet platební brána podporuje?
Přijímáme spotřebitelské i business karty VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club a Apple Pay.
Jaká je minimální výše pro založení platby?
Výše transakce musí být minimálně 1 CZK; 0,1 EUR; 1 PLN; 100 HUF; 1 USD; 1 GBP, 5 RON.
Kdy se dozvím, že platba proběhla?
Tuto informaci vám poskytneme na základě přijatého avíza od banky. Pokud platba byla hrazena online platební kartou, dostanete informaci do 30 minut, u online bankovních tlačítek (eplatba+) do 2 hodin a u offline bankovního tlačítka (eplatba) zhruba do 2 dnů.
Co se stane, když se zákazníkovi nepodaří platbu dokončit?
S každou založenou platbou odchází plátci notifikace, na základě které se může k platbě vrátit do doby vypršení doby expirace platby. V notifikaci zákazník nalezne odkaz k platbě pro změnu platební metody a její dokončení.
Do kdy je platební odkaz aktivní?
Platební link zůstává aktivní do vypršení expirace platby. Po celou dobu může plátce platbu dokončit. Platba se po vypršení časového limitu přepne do stavu „nezaplacená”. Dobu expirace je 7 dní.
Jaké měny platební brána akceptuje?
V platební bráně můžete přijímat platby v měně: CZK, EUR, PLN, HUF, USD
Jak nakládáte s daty z platebních karet?
ComGate Payments vlastní licenci ČNB jako platební instituce. V rámci dohledu ČNB splňujeme přísná kritéria pro nakládání s osobními údaji. Pravidla pro nakládání s osobními údaji. Zprostředkováváme pouze platbu, plátce zadává čísla z platební karty v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky. Se samotnými údaji nedisponujeme.
Platby kartou
Průběh platby
Zde je popsán průběh platby z pohledu kupujícího (plátce).
Po schválení platby získáváte vy i zákazník ihned informaci o provedení platby a můžete tak okamžitě zaslat objednané zboží.
Apple Pay a Google Pay
Apple Pay i Google Pay jsou nástroje pro usnadnění platby kartou. Samotná platba se provádí jako platba kartou, která je uložena ve službě Apple Pay nebo Google Pay.
Stravenkové a benefitní karty
Podporujeme stravenkové karty Chèque Déjeuner, Edenred, Lidl.
Apple Pay
Apple Pay je platební metoda, která umožňuje zákazníkům jednoduché placení pomocí karty uložené v Apple Wallet. Při placení se nemusí opisovat žádné číslo karty a další údaje.
Platba z pohledu plátce
Platba Apple Pay je v podstatě platba kartou.
Pro zobrazení služby je potřeba mít k dispozici webový prohlížeč Safari a zařízení od společnosti Apple, které disponuje Touch ID nebo Face ID. Mezi tyto zařízení patří: iPhone s Face ID nebo Touch ID, kromě iPhonu 5s, iPad Pro, iPad Air, iPad a iPad mini s Touch ID nebo Face ID
Modely Macu s Touch ID, Modely Macu uvedené v roce 2012 nebo později v kombinaci s iPhonem nebo Apple Watch podporujícími Apple Pay
Pro funkčnost této platební metody je nezbytné nejprve uložit platební kartu do Apple Wallet.
Proces platby
1. Výběr platební metody Apple Pay
Pro zobrazení služby Apple Pay je potřeba, aby si plátce vybral buď přímo metodu Apple Pay, nebo metodu Platba kartou. V případě, že si plátce vybral metodu přímo v košíku e-shopu nebo zvolil platbu kartou, dojde k přesměrování plátce na karetní bránu.
Pokud se výběr platebních metod nenachází na stránce e-shopu, je plátce přesměrován na rozcestník platebních metod. Zde je placení Apple Pay zobrazeno samostatně. Po vybrání způsobu úhrady nedochází k přesměrování plátce na karetní bránu, ale platba Apple Pay i nadále pokračuje přímo v prostředí rozcestníku.
2. Výběr karty z Apple Wallet
V následujícím kroku se zobrazí karta uložená v Wallet Apple. Pokud má plátce uloženo více karet, pak je nutné vybrat kartu, kterou má být platba uhrazena.
3. Potvrzení platby
V dalším kroku plátce potvrdí zaplacení platby. V případě, že telefon podporuje Face ID, je možné platbu potvrdit postranním tlačítkem telefonu. U Macbooku, který podporuje Touch ID, je platba potvrzena otiskem prstu. U zařízení, které nepodporuje biometriku, se platba potvrdí heslem.
4. Dokončení platby
V případě, že platba byla úspěšně dokončena, se na stránce zobrazí hláška "Hotovo".
Plátce je po úspěšném zaplacení přesměrován zpět do e-shopu.
Odložená platba
Odložená platba umožňuje zákazníkům e-shopu odložit úhradu nákupu až o několik dnů. Obchodník obdrží potvrzení o zaplacení okamžitě a peníze mu poukážeme ve standardní době. Odložená platba přináší moderní alternativu pro dobírku. Pomáhá nakoupit i zákazníkům, kteří třeba zrovna čekají na výplatu a objednávku by jinak odložili na později.
Nabízíme pro vás odloženou platbu ve spolupráci s MALL Pay a Equa bank.
MALL Pay
Platební metoda MALL Pay umožňuje vašim zákazníkům bezplatné odložení úhrady nákupu až o 14 dnů po doručení zásilky. Vy získáte prostředky ihned po nákupu. Schválení platby netrvá déle než pár vteřin. Plátce je o úspěšném ověření informován e-mailem od MALL Pay spolu s informacemi k úhradě dlužné částky.
Proces platby
Plátce si nejprve v e-shopu vybere platební metodu MALL Pay.
Následuje jednoduché ověření identity skrze SMS kód
Plátce je o úspěšném ověření informován e-mailem spolu s informací, kdy a kam má odloženou platbu uhradit.
PlatímPak
Platební metoda PlatímPak od Equa bank umožňuje vašim zákazníkům odložit si úhradu nákupu až o 30 dnů a následně buď uhradit, nebo rozložit platbu do splátek. Odložení platby až o 30 dnů je bezúročné.
Maximální částka odložené platby je 25 000 Kč E-shop získá prostředky ihned po nákupu. Schválení platby probíhá online v řádu vteřin. Plátce je o úspěšném ověření informován e-mailem od Equa banky spolu s informacemi k úhradě dlužné částky.
Proces platby
Plátce si nejprve v e-shopu vybere platební metodu PlatímPak.
Následuje ověření identity. Pokud je zákazník klientem Equa banky, pak proběhne ověření skrze SMS a rodné číslo. V případě, že se nejedná o klienta Equa bank, identita bude ověřena formulářem nebo přes haléřovou platbu. Případně může dojít zákazník na pobočku. Haléřová transakce je plátci ihned po ověření vrácena.
Plátce je o úspěšném ověření informován e-mailem spolu s informací, kdy a kam má odloženou platbu uhradit.
Bankovní převody
Platební brána umožňuje využívat pro online platby i standardní bankovní převody.
Online bankovní převod
Online bankovní převod je platba prostřednictvím internetového bankovnictví s okamžitým potvrzením úhrady. Bankovní platební tlačítka jsou často využívaná v České republice, na Slovensku a v Polsku. V těchto zemích se 30 až 50 % plateb odehraje právě touto metodou.
Česká republika
V tuzemsku využijete platbu zrychleným bankovním převodem u České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, Poštovní spořitelny, mBank a Fio banky.
Slovensko
Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví je k dispozici také na Slovensku a to pro tři následující banky: Slovenské spořiteľňa, Tatra banka, VÚB Banka.
Poľsko
Pro Polsko je na platební bráně k dispozici velké množství bankovních tlačítek. V současné době je jich více než 20: Alior Bank, BNP Paribas Polska, Blik, Bank Millennium, Bank Nowy BFG S.A., Bank Ochrony Środowiska, Bank Pekao, Bank Pocztowy, Banki Spółdzielcze, Credit Agricole, Citi Handlowy, Getin Bank, Idea Bank, ING Bank Śląski, Inteligo, mBank, Nest Bank, Noble Bank, Plus Bank, PKO BP, Santander, T-Mobile Usługi Bankowe, Toyota Bank a Volkswagen Bank.
Proces platby
- Ze seznamu bank si zákazník vybere svou banku.
- Po výběru své banky má zákazník možnost zaplatit platbu prostřednictvím QR kódu nebo je přesměrován do svého internetového bankovnictví.
- Po kliknutí na Zaplatit v internetovém bankovnictví je zákazník přesměrován do online bankovnictví vybrané banky.
- Po přihlášení do internetového bankovnictví se mu zobrazí předvyplněný platební příkaz. V tomto příkazu nemá zákazník možnost měnit částku, variabilní symbol nebo banku příjemce.
- Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu.
Standardní bankovní převod
Standardní bankovní převod je platební metoda, při níž platbu provádíte v prostředí svého internetového bankovnictví. Na rozdíl od online bankovního převodu se vám nezobrazí žádné předvyplněné údaje, vše musíte vyplnit ručně. Platbu si však můžete usnadnit pomocí QR kódu.
Proces platby
- Pokud zákazník nenajde svoji banku mezi online bankovními převody, zvolí metodu ostatní banky.
- Poté se mu zobrazí platební údaje k platbě jako číslo účtu protistrany, částka a variabilní symbol.
- Zákazník se přihlásí do svého internetového bankovnictví. Zde zadá údaje, které zobrazila platební brána.
- V případě, že mobil zákazníka podporuje čtení QR kódů, může zákazník zaplatit pomocí QR platby.
- Po zadání údajů k platbě nebo jejich načtení přes QR kód je možné platbu potvrdit.
- Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu
Veškeré informace byly získány se souhlasem společnosti COMGATE Payments, a.s. https://help.comgate.cz/docs